Black Oceans, part 205

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Døm ikke alle ifølge deg.
– Og ifølge hvem, da? Hva slags dumme aforismer skyver du inn til meg? Døm ikke, døm ikke! – Krasnow hånet Hunt, talende enda raskere og enda mindre klar. – Dere har noe besettelse om dette. Selvfølgelig, at jeg dømmer; hvert dømmer. Alle, uten pause. Vil du fortelle meg, at du føler ikke motvilje mot meg? Først skal jeg tro i helliges samfunn! Vassone sitter på hodet ditt, skinner med bryster, briljerer med ansiktet fra datamaskinen, legemligjort Atena, engel av kunnskap, og jeg, gammel, krympet demon, ondsinnet dyr, unastendig skjemmende, og i tilegg i eksil – hva kan jeg? hvem skal jeg overbevise? hvem…
Mellom Gud og sannheten Krasnow hadde her rett. Hva fra dette, inntrykk var sterkere enn sinnet, selv Hunt blir oppdratt i samfunnet allerede fenotypisk stratifisert, penhet av kroppen informerte her om intelligens- og utdanningsnivå. Ubevisstlig hvert ord hørte fra munnen av villmannen delte han i to, han kunne gjøre ingenting med dette, det var som glede i likør eller herpetofobia. Formen pålegget kontekst.

~ by angrydrake on 22/09/2014.

Leave a Reply

 
