Black Oceans, part 203

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Jeg alltid trodde, at vitenskapsmenn kjør på hydroksider – knurrte Nicholas, hellende seg mer grapefrukten.
– Jeg må holde på nasjonale stereotyper – blåste Krasnow, etter at han drakk en glass av væske om den inkriminerte kemiske gruppen.
– Fortelle meg, professor, hva gjør dere der i Hacienda, egentlig? Stakkars Anzelm knuser hodet hvert øyeblikk på noen konfidensialitetsbarrierer. Har ikke de Monadriger den absolutt prioritet? Hvorfor ga dere ikke den estep tidligere?
Krasnow, med sukk fallt til lenestolen.
– Jeg la den ut for tidlig, likevel. Dette er prøveserien, langt uperfekt.
– Jeg leste spesifikasjonen – protesterte Hunt. – Dere garanterer mangel for genkonflikt.
– Ja, men jeg er ikke sikker, om med denne unngåelse av usikre tilbakekoblinger mister vi ikke mer, enn den er summa summarum verdi. Vi måtte lene oss på DNAM av disse naturale telepater av Vassone, vi virket som en skreddersyr, ikke som arkitekt: vi skjærte ut den minimale sekvensen, profilerte ifølge den RNAditør… Vi forstår ikke mekanismen. Forsvikelsen av sinn-sinnrommet-barrieren er mindre enn med Vassones Nummerne. Det betyr: gjennomsnittlig, uten hensyn til genotypiske variasjon. Man må ta det i hensyn, hva på kaster vi det. Fordi hvem som dere skal injektere estep? De skulpturerte, ikke sant? Det også begrenser.

~ by angrydrake on 18/09/2014.

Leave a Reply

 
