Black Oceans, part 193

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Om dette var en aksjekurs, ville jeg kjøpe dem blind.
– Akkurat på den det er ikke synlig, men etter brytelse til måneder, uker og dager får vi en veldig interressant graf, på hvilken kan man se noen fluktuasjoner, spesielt når vi begrenser seg til det siste halvårhundret, for hvilken har vi mye bedre dokumentasjonen. Selvfølgelig, den første jeg gjort, var å kaste ting i data med order å finne noe regularitet i disse følgende etter seg forsterkninger og forsvakelser av den blodige troen. Det fant dem ikke, selv om den ignorerte den selvstendig variabel av stadig økning. Da fortalte jeg den finne korrelasjon med andre sosiologiske prosesser. Langsiktig, det var ingen. Deretter sa jeg til den å ta under hensikt alle parallele synlige prosesser, også for eksempel forandringer av de gjennomsnittige døgntemperaturer, nivå av den globalt brutto inntekt og lignende indikatorer.
– Sikkert dette også visste ikke rezultater. Jeg skal vedde på at mange har prøvd denne slags komparatistikken.
– Veldig sannsynlig.
– Så på hvilken grunn er ditt oppfunn?
– Du ser, jeg visste om sinnerommet. De andre – ikke.
– Ah, sinnerommet…

~ by angrydrake on 13/08/2014.

Leave a Reply

 
