Black Oceans, part 191

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Herr Schatzu har kommet – sa Jas fra rommetrinn.
– Hvem inviterer du her… – knurret Marina, skyvende seg og rekende for neste lommetørkle.
Hunt kom tilbake til salongen. Schatzu ventet tålmodig ved døra. Nicholas peket til ham et sidekontor, NEti ble tatt av djevelene likevel.
Det stod here en trevirke skrivebord stilisert for slutten av nitten århundre og, tenkende ikke mye, Hunt satt bak den i lenestolen. Schatzu kviterte dette med en tørr halvsmil. Han satt foran på stolen a la Thomas Chippendale.
– Jeg lytter – sa Nicholas.
– Er det et skjerm her?
– Jeg antar, at glassene er påledet. – Hunt vinket med armen i retning av vinduene.
– Har de et kanal for implanter?
– De skulle. Til saken. Vil du spille noen filmer for meg her?
– En liten simulasjon for bildebehandling. Jeg antar, at jeg bør være kort.
– Da være kort, til helvete.
– Mhm. Ja. Anzelm Preslawny før hans utdelegering til Hacienda tildelt meg undersøkelse på emne av sekter og hvert lignende bevegelser, bestilte av deg. Det var klart merket, at det er ikke om en vitenskapelig kompendium, enten detaljert analyse. Du ville få et sett av teorier forklarende, maksimalt syntetiserende. Jeg frykter, at jeg har ikke så presist fulført denne instruksjønen, fordi jeg skal begrense seg til bare et teori. Men, i min mening, den er riktig. Og forklarer alt. Eller nesten alt.

~ by angrydrake on 11/08/2014.

Leave a Reply

 
