Black Oceans, part 184

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

Og hun fortsatt satt og gråt. Tårer har allerede stoppet å svømme, det var bare avbruttende, rask pust og grimas på ansiktet, og mekanisk gynge fram og bak. Hunt så i dette den første tegn av katatoni og var egentlig fryktet. Nå også røret ham en personlig frykt, frykt mot mistelse av en annen person, ikke bare fordeler som kom fra bruk av den. Han selv fryktet seg av denne frykten. Det er selv barnslig. Få deg sammen, til helvete. Jeg er en voksen mann. Hva fra dette, at jeg føkte henne. Ikke med hun sist. La oss ikke være båret bort av emosjoner. Jeg er ikke avhengig av henne. Jeg trenger henne ikke. Jeg skal overleve.
Men estetikk gjenstand ikke rasjonalisasjonen. Han så på henne, ristet, gråtet, i klær helt ikke passende til henne, med hvite hår vill knyttet, negler bet – og han var tvinget i brystet fra sorg over den andre Marina Vassone, som rørte en skjelve med en glans av lyseblå øyne, en elegant bevegelse av slank hånd.
– Jeg ville ikke, min Gud, jeg ville ikke… – Selv om ikke nettverket, skulle han komme nær og med allt styrke skulle ham slå henne i ansiktet, og en gang til, og tre ganger, inntil hun ville hoppe til ham med knyttnever.
Mens han satt og så på. Stille i apartamentet. Hennes pust. Støy av byen. Fra denne plassen, under denne vinkelen – selv han så ikke hennes ansiktet. Han visste ikke, hvis å være glad, eller ikke. Fordi om hun endelig sår på ham… Hva slags ansikt skal det være da? Det oppfylte ham med en irrasjonell frykt. Helt som han ville vente for oppløftning av kistelokket av en vampyr.

~ by angrydrake on 28/07/2014.

Leave a Reply

 
