Black Oceans, part 183

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Vet du, hvem jeg er?
– Dra til helvete, Hunt. Jeg drepte begge to.
Da var det vel komplett paranoia. Hendene faller. Nicholas slo seg ned på gelenderen av lenestolen, stryket han bart distrakterende. Hun er helt forvirret nå, komplett rotet i hode. En telepat kunne håndtere dette, en telepat har den fra fødsel, ellers selv tidligere – men hun? Selv om i telepater kom ikke monader med hele fremmede psykomemiske strukturer. Den fjerde måtte, der i banet, fange en stor del av sinnet av denne barnedreper – kanskje hun faktisk døde og hele gikk til sinnerommet? Hvordan dødte hun? Selvmord? Til hvem transformerer seg Marina her, i noen slags psykopat? Jesu Kristi, det forandrer seg til en tarvelige horror, redrum, redrum, redrum…
Selv om ikke akkurat nå! Monadkriger, konferanse i løpet, “Curtwaiter”…
Han løftet signetten til munnen.
– Gi meg denne sønnen til Vassone, som ringte oss fra Boston – sa han, innkallende Sentralet.
– Jas Vassone.
– Ja vel.
– Nå.
– Nicholas Hunt snakker – introduserte seg han. – Minner du meg?
– Ja, kanskje ja, hun ba meg om å informere deg da.
– Akkurat. Vennligst lyt til meg. Med din mor er det ikke så godt. Hun hadde en ulykke, men det er ikke dette, fysisk sett er det helt fint. Det skulle være godt, om du kan komme straks til Ny York og møte med henne.
– Jeg er i Ny York.
– Hva sa du?
– Hun inviterte meg… Dette er private saker.
– Vet du, hvor hun bor?
– Ja.
– Vær snill og kjøre til. Når. Jeg er hos henne. Det ser ikke ut så godt. Du skal kjenne selv.
– Har dette en tilkobling til…?
– Dessverre. Vær så snill ikke være lenge.

~ by angrydrake on 25/07/2014.

Leave a Reply

 
