Black Oceans, part 177

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

Igjen skuldretrekk.
– Estepere.
– Disse er de kunstige telepater fra Krasnow? – hun var overrasket. – For helvete meg telepater?
– For eksempel som tidligvarselsystemet. Hvithuset tok dem. Fortzhauser skrev ikke deg?
– Det er slik det fungerer – sukk hun. – Monadkriger løper i full sving, men hvem leder dem? Du skal ikke nå. EDC? Avdelingen? Teamet ditt? CIA? DARPA? Djeveler viter. Ingen.
– Og hvem leder i de Økonomiske?
– Du har rett, det dekker – hun stikket en finger i Nicholas’ retning. – Fra begynnelsen burde de underordne dere til EDC.
– Ville du…! – lo Hunt.
– Ynkelig idiot.
Han visste ikke hvordan å utkoble seg fra situasjonen. Der på balkongen, med Marina og edderkoppen, han var minst under nettverket og kjennet reglene – men her? Kanskje bare gå ut og slenge døra?
– Du skal løfte meg noe, Hunt.
– Hæ?
– Du skal løfte.
– Jeg skal løfte…? – Lo? Rase seg? Han så på henne i dødelige forbauselse.
– Du skal gi med ditt ord, at du skal gjøre alt, for å trekke oss fra denne sumpen.
– Men selvfølgelig, klart, at jeg skal hjelpe deg, hvorfor ville jeg ikke hjelpe?
Hun inhalert sterkere.
– Da kanskje til begynnelsen du skal fortelle meg om soppen?
– Soppen? Hva slags soppen?
– Ha det bra.
Hun satt og kastet ut sigaretten, etter hva, sående selv ikke på den forvirret Nicholas, gikk hun ut fra legevakten. Døren slengte høy.

~ by angrydrake on 17/07/2014.

Leave a Reply

 
