Black Oceans, part 174

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Selv jeg sier…
– Du også tror ikke, ikke sant?
– Vel, særlig…
– Fæn, dere fra begynnelsen trodde ikke, selv den Vassone… Bronstein… – Hun la ham gå og snudde øyne. – Der i Asia faller akkurat nå regjeringer, nasjoner kommer i fremmede herredømmer. Det venter oss før eller senere. Og hva skal jeg gjøre da? Hva? Hva vel? Skyte meg i hode?
– Knurrende forbannelser, satt hun på trekket ut fra under båren stol. Hun tok ut og brennte en nikotiner. Hunt begynte å hoste. Hun sendte ham en mordelig blikk. Fortsatt hostende, smilte han unnskyldig.
– Konferansen – snøftet hun. – En konferanse skal han organisere.
– Vi må vite, hva frem…
– Jeg kan fortelle deg, hva frem. I to uker de mektige United States of America skal selge seg til noe Hongkongiske eller en annen Etterkaukasuske, fordi dere, du og dine Krasnower, har rotet opp jobben.
– Hey, et øyeblikk, jeg gjorde alt, som er i min makt…
– Ikke fæn. Du gjorde dritt. Du brynjet rumpen. Jeg trodde, at etter den, som… Men nei, du er den samme.
– Dame general…
– Hva, fortsatt smilende munn? Krist, jeg kan ikke se på deg. Vel hvem fant disse forbannede monader? Vi: Vassone. Hvem først orientert seg i muligheter og farligheter? Vi: Schatzu. Og fra hvem alle den lekket? Fra oss: fra deg. Og hvem kastet bort det fleste tid? Dere. Hvem er ansvarlig for den, at vi er de siste i veddeløppen?

~ by angrydrake on 14/07/2014.

Leave a Reply

 
