Black Oceans, part 144

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Jeg vet hvordan mine muskler er bygget – sa Schatzu.
– Virkelig? Dine muskler? Kan du se innom i sin egen biceps, gå ned til celle-nivå, lese den lag etter lag? Disponerer du med en slags, beregnet for dette, sans av fysiske introspeksjon?
– Jeg disponerer med mikroskoper.
Hunt banket på borden med knoker.
– Vent, sakte. Vi løpte seg vill i disse analogier, straks kommer vi til psykomemiske elektron-mikroskoper. Jeg aksepterer din forskjell. Men det lukker ikke saken, fordi en ekskluderer ikke den andre. Hva skjer med et menneskelig sinn etter døden?
Oiol sukket dypt, løftet øyne til himmelen.
– Det er som jeg er tilbake til studiene. Hvordan kom vi til den eskatologiske emne?
– Vær stille, troløse – Hunt vinket på ham. – Vi snakker her om høye ting.
– Jeg vet, jeg vet – Marina nikket med fingren. – Det er Czarny, den femte. “Ikke min himmel, syvende porten, svarteøyde huriser”. Ikke sant?
– Han så noen ting der – trykket Nicholas.
– Han så monaden.

~ by angrydrake on 19/05/2014.

Leave a Reply

 
