Black Oceans, part 104

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Agn? Selvfølgelig, at du er agnen, det er hva det er om, jeg forklarte deg. Men hvis du spør om du er ment for mistelse – da svaret er definitivt nektende. Hoppende over alt annen, tro meg i vår pragmatisme: vi har ikke funnet din arving. Det betyr: vi har funnet, men vi kunne ikke fange ham, andre var raskere. Du er veldig verdiful til oss.
– Virkelig? Det ser ikke ut slik til meg. Vet du, hva skal skje, hvis jeg lykker å fange en monadens oppmerksomhet til meg og jeg er virkelig rørt av den? Kan du forestille seg det? Jeg selv prøver ikke.
– Lytte til meg merkelig. Du skal lære en mantrisk, meditasjonlig blokk, det skal forsvare deg, monaden skal ikke ha tilgang til deg, når du stapper sin sinn med nøytrale psykomemer. Du skal koble seg til apparaten, at vi kan overvåke alle dine kroppelige tiltak, inkludert hjertets. Vi kan ikke blokkere din telepati på kemiske måter, fordi det er iboende egenskap av ditt sinn – slik som flinkhet i matte eller rommelig forestilling – men vi kan gi deg støttende hormoner og kemiste stimulanter. I tillegg – vi selv ønsker ikke at du ville rett gå med sinnen i middel av monaden. Sakte, sakte. Du skal rive av noe av dets psykomemer, etterpå igjen. Du skal si, hva du husker, hva du tenker, føler. Kanskje den skal også absorbere dine psykomemer. Du må være der som en fyret, sende med Morse-koden gjennom sinnrommet. Neuromonader er intelligent, før eller senere de skal orientere seg – og vi vil akkurat det, til kontakt, bilateral kontakt.

~ by angrydrake on 31/01/2014.

Leave a Reply

 
