Black Oceans, part 96

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Ah, det stemmer, hun fra senatoren.
– Akkurat.
– Visning av med disse skyhouser.
– Tenker du?
– Du har selv lest rapporter om terroristisk farlighet. Disse er for dem drømt måler.
– Vel, det er forskjellige sikkerheter…
– Tuller. Noe sterke hoder i jord-luft raketter. Selv N-teknologi skal ikke være nok. I alle fall sjokkbølger skal gjøre dem slutt.
– Du vet, noe sterke hoder skal koste hver bygning i denne by.
– Også sannhet.
– Du kjenner det?
– Kjenner hva?
– Luftskipper. Nano. Eksplosive materialer.
– Hvorfor ville jeg? Det er ikke min felt. Hvorfor man forventer fra mennesker med vitenskaplige titler, at de disponere med like stor kunnskap i alle felter? Min sønn vet om økonomi ti ganger mer enn meg.
– Og hva studerer han?
– Han studerer ikke ennå.
– Jaa, nå alle er strukket i tiden, første skoler, andre skoler, tredje skoler, studiene og etterdiploma kurser, i voksenliv kommer du ikke før etter tretti år.
– Sivilisasjon, min god herr, sivilisasjon. Vi alle spesialisere seg.

~ by angrydrake on 08/10/2013.

Leave a Reply

 
