Black Oceans, part 87

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Eter? Ja. Men jeg snakker om en modell. Jeg skal ikke ta ut fra luen en andre kvantefysikk. Man må gå med følgende approksimasjoner. Og så… røring av sinnrom, gjorde med hjernearbeid, går med bølgene om intensitet som går ned med avstand. Jeg målet dem mellom mange ganger repetert tester med meg pasient som en «mottaker». Et minimalt porsjon av informasjon bæret med en sinnromsbølge jeg har kalt en psykomeme. Hver hjerne nedsenket i sinnrom sår rundt med psykomemer, som telepater, vil eller ikke vil, tar i og innkluderer i sine egne sinner – og da er faktisk hva vi kaller telepati. Her, som du har sikkert merket viset seg en veldig betydelig forskjellen med en hjerne og en sinn. Hjernen bygger av komplekser av elektriske utladninger et struktur av sinn, og den – spør meg ikke, hvordan – reflekterer seg i sinnrom med psykomemetiske analog. Denne prosess skjer også i den reversere side, det betyr sinnrom – dets røringer; psykomemer – påvirker til hjerne som en fysisk objekt, gjørende målbare med riktig apparater reaksjoner på dets barkens flate.
– Det ser ut til meg som multiplisering av enheter utover behov. Og å legge fornærmelse til skade et psykofysisk problem… Kanskje pinealkjertelen, hva?
– Fordi du tror ikke igjen på telepati! Vær så snill og godta som faktisk. Da må vi let eter forklaringer. Og da ingen av oppført elementer av modell er ikke unødvendig.
– Hvis du sier det… Ingen, vær så snill og snakk fortsatt.

~ by angrydrake on 04/09/2013.

Leave a Reply

 
