Black Oceans, part 84

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Ville du tro meg, at jeg hadde nesten samtidig sendt min giftekniv til deg? Du gikk meg forbi om noe timer. Når har du lagret bestilling?
– Fra sykehuset i Boston.
– Å?
– Kanskje det var ikke meg – smilet Marina – kanskje det var denne jente fra fjerdes monaden.
– Eller egen fjerde – Hunt svaret med smil. De lett vennlig.
– Jeg ser, at plastikker gjorde godt jobb.
– Det er bare symbiotisk lashud.
– Det ser ikke ut.
– Fordi det koster ikke så litt.
– Du er kanskje den eneste vitenskapsmann som er rik fra huset.
– Så mange av dem kjenner du?
– Jeg møter. Du vet, jeg trodde, at dette var ville for å vise seg selv, forbedring av status gir dere dette drive til å slite seg for mange år over datamaskiner, utviding deres hoder med giftende ord, graving i kjedelig detaljer…
– Tror du ikke i såkalt lidenskap?
– Er Krasnow en eksempel av det?
De lett igjen.
På horisonten viset seg en servitør med en tralle med deres bestillinger. Hunt indikert ham med øynene. Vassone kikket, løftet øyebrynene, nippet en lytt slurk av vin.

~ by angrydrake on 30/08/2013.

Leave a Reply

 
