Black Oceans, part 69

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

Det var en signal fra hennes ørering og doktor Vassone legget ledpad bort.
– Jeg videresendt din proposisjon. Han nektet ikke på forhånd. Det en konfirmasjon av overføring. Takk.
– Det er jeg som takker.
Nesten umiddelbart hennes ørering svarte igjen.
– Mor?
– Er det deg, Jas?
– Du sa at du skal ringe.
– Å, jeg beklager, jeg glemte igjen, ikke sant?
– Er det bra med deg nå? Fikk du bedre? Fortell meg virkelig.
– Jeg fikk bedre, jeg fikk bedre. Ikke fortvil seg, det er ingenting.
– Ikke fortvil! – eksplodert Jas. – Har du sett sin ansikt? de fortalte meg, at du har gjørt det selv! Hva har du fått inn? Kanskje du har infisert seg fra disse galninger, ikke sant?
– Du revolusjonerer psykiatri, Jas. Hvordan ser de ut, disse bakterier av psykiske sykdomer?
– Jaa. Jeg beklager, at jeg ringet. Ha det.
– Jas! Fæn, rase seg ikke. Hør, det var veldig snill, at du har satt der ved med, sannelig. I generelt… det er en skam, at vi møter seg ikke mer ofte.
– Du har rett der. Telefonen tvinger uoppriktighet. Men hvems feil er det? Du kom tilbake til Boston og ikke gitt en livstegn. Hvis ikke dette ulykke, det er sikkert at vi skulle ikke møte i det hele tatt. Og hvis, da snakker vi om hva? Om penger. Om mine grader. Om dine hemmeligheter.
– Og hva vil du snakke om?
– Om hva? Vel…
– Sånn.
– Min Gud, vi er allerede ikke bare venner.
– Du er min sønn, min eneste barn.
– Har jeg noen tegn på pannen? Ringe meg, hvis noen skjer til deg. – Og han avkoblet seg.

~ by angrydrake on 31/07/2013.

Leave a Reply

 
