Black Oceans, part 66

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

Pa nåen måte det flyktet min oppmerksomhet, at det var ikke en virkelig teleconfession. Hun måtte kjenne den nummeret, som hun ville ringe. To natter senere hun fant meg, flitting skjekkende alle mulige kombinasjoner. Slik det begynte. Hun ville snakke. Så vi snakket. Den første spør var, hvis jeg “føler” henne også. Jeg ville kaste ut telefonen, hvis det være slik. Så jeg liker det ikke? Nie, jeg liker det ikke. Hvorfor? Og hun begynte å drille emne. Men det er fascinerende: for å kjenne tenker, følelser, kropper av andre mennesker. Ja, jeg svarer, men hvis du kjenner dem, det er ikke “andre mennesker” od det alle ting viser seg mer som en komplisert fall av schizophreni enn telepati, som folk forestiller seg ved eksempel av filmer og bøker. Og gjennom telefon? Gjennom telefon ikke. Du er sannelig, med deg jeg kan snakke – fordi du er fremmed. Og så videre, og så videre.

~ by angrydrake on 08/07/2013.

Leave a Reply

 
