Black Oceans, part 58

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– La oss glemme disse tynne unnskyldninger. Jeg fortsatt venter for å du svinge dette pisk foran mine øyne.
– Og jeg sier: der er ingen og skal være ingen pisk.
– Så hva, du tenker, at jeg skal ble enig frivillig? Hva er det, stockholm syndrom? Gratis vitser.
– Og hva har du andre til å gjøre? Skal du hele dager kontemplere utsikt av Jord?
– Og så det er kjedsomhet? Da mener det? At jeg skal ikke holde mentalt?
– Du fortsatt forstår ikke. Det handler ikke om noe bevisste aksjer fra deg. Det skal komme til det selv. Der, i bane, i absolutt tomhet, i fravær av fremmed sinn og tanker… Det er bare en spørsmål om tid. Men kanskje du har allerede begynte å føle? Hva? Noe glimter, delikat berøring, merkelig søppel i midten av egne tanker – nå, når du ikke blir forstyrret med noen, uforklarlig. Hva? Var noe slik ting allerede?
– …
– …
– Hester. Sand.
– Dette er fjerde. Dette er hans. Han har… hadde en stud.
– Hva er dette om? Hvorfor har dere kidnappet meg? Fordi det har du ikke fortalt meg.
– Jeg snakker allerede. …Og ser du? Du vil vet det selv.
– Hva er det? Er dette hva drepte disse andre?
– Jeg snakker allerede. Vær så snill å høre.

~ by angrydrake on 16/06/2013.

Leave a Reply

 
