Black Oceans, part 57

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Hvorfor, det er den Herr Hunt, beæret, beæret.
– Ah, jeg skjønner at du er i godt humør.
– Hvorfor ville jeg ha dårlig humør? På forhand jeg gleder meg for dette spill. Rett og slett jeg kan ikke vente på: hvilken pisk skal du ta ut for meg?
– Pisk? Hvorfor trenger jeg en pisk? Du kan tro meg eller ikke, men dine foregående samarbeidet frivillig.
– Jeg skjønner, de også var kidnappet med deres enig. Eller jeg var den eneste som treffet her i slik måte? Hva er dette, har jeg fallet fra Måne? Du er sikkert en trent psykolog etter hardt treninger i forhandlinger, du har der sikkert min dossier, de har allerede skrevet analyser – ikke sant? Jeg ville bli overrasket, hvis Hunt vær din sann navn. Kanskje du har ingen navn. Kanskje du er bare en elektronisk maske av noen innleid ess: din ansikt, kolleksjon av piksler. Kanskje selv en ekspert turinger.
– Faen, hvis jeg sa deg, at du ro seg, du skal bare rase seg mer… Vel, du ser, hvilken forhandler er jeg.
– Jeg skal ikke rase meg. Du vet det.
– Å? Takk for løft. Mhm, vær så snill og høre meg. Jeg innser, at dette er ulovlig, at dette er kriminal, og helt – internasjonalt skam. Men her det er ingen utvalg, disse er mekanismer av politikk, økonomi. Så slik, jeg unnskylder seg. Ikke bare vi søker telepater. Vi vet om Kinesisker, Fransker, tre økonomiske allianser fra Sør, vi mistenker også Tysker og Hinduer.
– Så hva? De essessmanner, dere englene? De fire før meg uthjernet seg fra noen ujordisk ekstasi? Labrotter dere fanger, dette er hva dere gjør.
– Ja, men der er ikke alternativet her. De ville drepe deg. Eller vi ville drepe deg. Ikke vår, så ikke deres. Jeg vet, at når man er en ofrer, dette høres ut som en religion av tegnseries svartkarakterer – men dette er sannhet. Hva skal jeg gjør? Hvem motstander av tyngdekraften?

~ by angrydrake on 15/06/2013.

Leave a Reply

 
