Black Oceans, part 56

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

For den første million vant i poker jeg kjøpte dette villa i landsbygda, langt fra andre huser, mellom jorder og skoger. Men også der: passasjerene fra biler kjørende på veien, noen mistende skogsarbeidere, bøndene på vei fra eller til felter. Så jeg likte natter. I dag jeg sovet. Men etter solnedgang – etter solnedgang jeg fikk dette erstatning for fred, stille og ensomhet, som var i det hele tatt tilgjengelig på overflaten av planeten, over mulighet overfylt med mennesker og deres mentale utslipp. Erstatning av ensomhet – mener frihet. Ingen i nærheten, ingen fremmed tanker, følelser av fremmed kropp, vondt i deres mager, vind i deres hår, svette på deres hud, spytt i deres munn, kanskje noen ganger en het mørke av en muldvarp, hardt luft under en fuglvinger, svingende verden av en katt. Men likevel – frelse. Lokaler begynt å fortelle om meg høye historier: vampyr, gangster, satanist, sodomitt, kidnapper barna. For å opprettholde legenden jeg kled på seg i mørke farger. De tenkte og snakket om meg: Svarte, den Svarte. En gang selv, mangler noen gutt, kom til politi. Den politimann kidnappet og drepte gutten. Legeme var aldri fant. Men foruten, ro. På taket jeg settet en teleskop. Så langt fra byen på skyfri natter man kan se de minste rynker på ansiktet av himmelen.

~ by angrydrake on 14/06/2013.

Leave a Reply

 
