Black Oceans, part 22

This is a post in the ongoing project to translate Czarne Oceany from Polish to Norwegian.

– Du spøker.
– Ja, selvfølgelig. Kan du skrive meg en papir? Jeg vil begynne med det i dag.
– Doktor, jeg kan ikke sene program, og involvere våre datakraft til slik dumheter.
– Halv prosent? En promille? Hvor mye skal du miste, to timer?
– For en science fiction spill? En kvarter er for mye. De skulle flådd meg i live.
– I startet alt er bare science fiction. Jeg kan vise deg bevis. Jeg har mye hundre av film med ubestridelig eksperimenter.
– Alt kan bli bestridte. Hvis det er faktisk telepati, man må gå rett til Langley, Fort Meade eller Pentagon, de ville ta disse tenketyver med åpent armer.
– Men jeg skal ikke finne dem, for å de skal etterpå gjennomskinne kinesiske diplomater eller løpe etter dobbelt agenter.
– Hvorfor da?
– De skal finne meg Gud.

Czarny våknet opp og følt stillet. Tomhet knirket omringet ham. Ingen spor av tenker. Kroppen opplyste ham om vektløshet. Rom. Alene. Første gang med ingen refleksjoner, ingen forurensing – andres fysiologer, andres psyker. De alltid vet. Han leget i immobilitet, slik en lammet, åpnes øyne ikke. Planet, planet, alle planet. En sted av idealt isolasjon, for meg og de liksom meg. Nummer 5. Fire av mine foregående bringte til nivå av planter.
Han løftet øyelokkene og se med sin egne øyne, hva han sett gjennom tåke av Flowerss periferisk sensasjoner og tanker. Habitats storhet var lik to deler av en tog. To små, sylindriske vinduer i motsattende vegger. Og veggene til siste centimeter påbygget. På opp, over senga – bred bakgrunnsbilde av skjerm laget av miniLEDer.

~ by angrydrake on 27/03/2013.

Leave a Reply

 
